En miljökampanj såhär till sommaren.

Som gammal spårvagnschaffis är det alltid lite extra kul att få göra reklam för kollektivtrafiken. Den här kampanjen gjorde jag för LänsTrafiken; det är en samarbetskrets för Länstrafiken i Örebro, Västmanland och Sörmland.

Syftet är att få folk att ställa bilen och åka kollektivt någon gång emellanåt. Därför valdes ett språkbruk som normalt används i bilreklam.

Media var bakombelyst utomhusreklam.

Byrå: Factum Reklambyrå. Projektledare: Désirée Lerider. AD: Roger Asplund. Copywriter: Ulf Börgesson.
Byrå: Factum Reklambyrå. Projektledare: Désirée Lerider. AD: Roger Asplund. Copywriter: Ulf Börgesson.
Byrå: Factum Reklambyrå. Projektledare: Désirée Lerider. AD: Roger Asplund. Copywriter: Ulf Börgesson.

Vill du se hela kittet större, klicka här: LTs_Miljö.