Reklam för sånt som är svårt att förklara; aitellu 1 – 3

Aitellu Business Intelligence är ett företag som tar fram och marknadsför osannolikt fiffiga datalösningar. En produkt är ett program som dels håller koll på hur mycket som skrivs om ett företag, men också om det som skrivs är positivt eller negativt.

För ett par år sedan hade de en deal med Resumé som gick ut på att tidningen fick använda verktyget mot att Aitellu fick annonser, en i veckan i ett år. Eftersom de tekniska principerna bakom genetisk programmering och artificiell intelligens är lite svårsmälta i småannonser, valde vi istället att berätta vad systemet inte gör.

Eftersom de skulle gå en i veckan i ett helt år, gjorde vi totalt 12 annonser som repeterades 1 – 12, 1 – 12 etc. Här är den första i serien. Följande kommer längre fram.

Byrå: Ubik! Copy & projektledare: Ulf Börgesson. AD: Sara Sundin (Tuvemark)
Byrå: Ubik! Copy & projektledare: Ulf Börgesson. AD: Sara Sundin (Tuvemark)
Byrå: Ubik! Copy & projektledare: Ulf Börgesson. AD: Sara Sundin (Tuvemark)