…och så här lockade vi besökare.

Den förra posten handlade om hur vi drog utställare till Läkarstämman. Men sedan är det ju inte fel om det kommer en och annan besökare. Därför arbetade vi inte bara med reklamen, utan även med att utveckla arrangemanget med målet att locka fler yngre läkare (stämman handlade lite för mycket om prof. em. och för lite om med. stud., om man säger så). Ett av de utveklingsprojekt vi drev var därför ett samarbete med SYLF (Sveriges Yngre Läkares Förening), programpunkter som mer handlade om yrkesrollen än piller, t ex inom medarbetarskap och ledarskap med mera.

Men så här såg huvudannonsen ut:

Byrå: Tuvemark. Projektledare: Annette Ravenshorst. Art Director: Torkel Särman. Copywriter: Ulf Börgesson.

Och såhär såg den inbjudan ut (det är också mitt enda kalligrafiuppdrag hittills):

Byrå: Tuvemark. Projektledare: Annette Ravenshorst. Creative Director: Ulf Börgesson. Art Director: Torkel Särman. Copywriter: Jesper Hultén. Kalligrafi: Ulf Börgesson.