Nog med vikariestrul! I alla fall i Stockholm.

Förra veckan skickade jag och Ida Alfredsson ut en ny kampanj för Lärarförmedlarna till skolor och förskolor i och runt Stockholm.

Grejen var att Lärarförmedlarna genom undersökningar visste att de är bra på att snabbt fixa bra vikarier. Den här här kortsiktiga snabbheten vässade de ytterligare, och gav ett eget namn; Svar Direkt.

Det är ju alltid skönt med kunder som har konkreta argument och vet vad de vill, så jag och Ida.Vi marknadsförde den genom tre vykort som gick ut till rektorer och/eller administratörer.

Såhär ser framsidorna ut (baksidan är samma för alla, ligger längst ner i posten).

Byrå: Brand Direction. AD och projektledare: Ida Alfredsson. Copy: Ulf Börgesson.
Byrå: Brand Direction. Projektledare och AD: Ida Alfredsson. Copywriter: Ulf Börgesson.
Byrå: Brand Direction. AD och projektledare: Ida Alfredsson. Copy: Ulf Börgesson.

Och så baksidan:

Byrå: Brand Direction. AD och projektledare: Ida Alfredsson. Copy: Ulf Börgesson.