Imperiet växer.

Igår skrev jag (fast egentligen i fredags, när jag skrev både dagens och gårdagens post, men whatever, du fattar, vi låtsas som att det var igår och idag), om Lärarförmedlarnas nya kampanj för Svar Direkt.

Men Lärarförmedlarna är ett företag där det händer mycket, de har till exempel dragit igång ett kontor i Uppsala. Det lanserade vi med den här kampanjen, i vykortsformat:

Byrå: Brand Design. AD och projektledare: Ida Alfredsson. Copywriter: Ulf Börgesson.

Som du som intelligent läsare redan konstaterat, alluderar rubriken på Uppsala Universitets devis ”Att tänka fritt är stort, att tänka rätt är större”. Lokala kampanjer ska vara just – lokala, dvs tydligt markera  att ”detta angår dig som bor i New York/Gullspång/Köttkulla”.

Sedan skadar det ju inte att tala om att produkten/tjänsten finns och fungerar bra på annat håll:

Byrå: Brand Design. AD och projektledare: Ida Alfredsson. Copywriter: Ulf Börgesson.

För att sist knyta ihop säcken ordentligt och vara ordentligt tydlig:

Byrå: Brand Design. AD och projektledare: Ida Alfredsson. Copywriter: Ulf Börgesson.

Baksidan var samma på alla vykorten, och såg ut så här:

Byrå: Brand Design. AD och projektledare: Ida Alfredsson. Copywriter: Ulf Börgesson.