Fiskreklam med vin- och öltips.

I förra veckan släppte vi den nya hemsidan för Fisk i Focus, fiskhandeln som ligger i – you guessed it – ICA Focus.

Ett kul jobb för en rolig kund som sätter kvaliteten i fokus (ursäkta, men jag är ändå göteborgare). Och då menar jag inte bara deras egna produkter: De var ute efter en lösning som ligger mer i linje med reklam för bättre restauranger, och mindre i linje med tradionell fiskhandelsreklam (måsar och båtar och klippor).

Den kreativa lösningen bygger på att kommunicera kunskap och inspiration, samt berätta att det är enkelt att laga god fisk om du har en bra firre att börja med.

Hoppa in på fiskifocus.se så hittar du färsk fisk och skaldjur, deras egna färdiga rätter och såser, recept med vin- och öltips, tillagningstips och säsongstabell (dvs när på året vilken fisk är bäst).

Byrå: In Time. Art director: Hans Lundholm. Projektledare: Lisbeth Christensson. Copywriter: Ulf Börgesson. Programmering: Understandit.