Nordfalks nya annons – nyfiknast vinner.

Byrå: In Time. Art director Simon Schlüter, copywriter Ulf Börgesson (frilans), projektledare Lisbeth Christensson. Byrå: In Time. Art director Simon Schlüter, copywriter Ulf Börgesson (frilans), projektledare Lisbeth Christensson.

Nu är första annonsen i Nordfalks nya serie imageannonser släppt. Syftet med årets annonser är att berätta att:

  1. Nordfalks utvecklar smaker tillsammans med kunden (något de är väldigt duktiga på) i sitt provkök, och alltså är långt mer än en leverantör av kryddor.
  2. Nordfalks arbetar med mer än kött och chark (t ex soppor och såser), utan för den skull fjärma sig från kött och chark.

Dessutom skulle annonsen ligga i linje med koncernens (Paulig Group) strategiska budskap ”Exploring Great Taste”. Annonsen publiceras i fackpress i Sverige, Norge och Finland.

Själv tycker jag taglinen (den lilla texten under loggan) blev rätt kul i all sin enkelhet.