Det är i Mölndal det händer. Ny annons för Nordfalks.

Byrå: In Time. Art Director, Simon Schlüter. Copywriter, Ulf Börgesson (Ubik). Projektledare: Lisbeth Christensson. Byrå: In Time. Art Director, Simon Schlüter. Copywriter, Ulf Börgesson (Ubik). Projektledare: Lisbeth Christensson.

Nu är Nordfalks andra imageannons för året släppt. Den här gången tar vi upp årets tema, Peru. Det peruanska anses vara ett av världens tre mest spännande kök, jämte det franska och kinesiska. Vilket jag skrivit en artikel om i Nordfalks nyhetsbrev (kan läsas här). Vill du laga Perus nationalrätt, ceviche, till helgen finns receptet här.

I förra annonsen fokuserade vi mer direkt på Nordfalks roll som partner i arbetet med att utveckla nya smaker (annonsen nedan). Annonserna publiceras i fackpress i Sverige, Norge och Finland.

Byrå: In Time. Art director Simon Schlüter, copywriter Ulf Börgesson (frilans), projektledare Lisbeth Christensson.
Byrå: In Time. Art director Simon Schlüter, copywriter Ulf Börgesson (frilans), projektledare Lisbeth Christensson.

Det gemensamma syftet med årets annonser är att berätta att:

  1. Nordfalks utvecklar smaker tillsammans med kunden (något de är väldigt duktiga på) i sitt provkök, och alltså är långt mer än en leverantör av kryddor.
  2. Nordfalks arbetar med mer än kött och chark (t ex soppor och såser), utan för den skull fjärma sig från kött och chark.

Dessutom ska annonserna ligga i linje med koncernens (Paulig Group) strategiska budskap ”Exploring Great Taste”.

Själv tycker jag taglinen ”Nyfiknast Vinner” (den lilla texten under loggan) blev rätt kul i all sin enkelhet.